3 oktober

Jag har spenderat helgen på Strömstugan tillsammans med mamma, pappa och Camilla. Det har varit fantastiskt varmt och soligt och vi har haft det jättebra. En dag åkte jag och Camilla hit och tittade, så hon fick se mitt rum, träsalen, matsalen, och den fina lila promenaden jag försöker gå varje morgon.

På Strömstugan har kakelugnen nu äntligen blivit klar (jag minns inte ens hur länge sedan det var jag kaklade den). Pappa smattade fast kronteglen, efter mycket klurande på hur det på bästa sätt skulle göras, och sedan var det bara att foga. Mamma var moraliskt stöd medan vi andra jobbade på som galningar. Och snyggt blev det!

Sedan åkte mamma och Camilla hem så då var det bara pappa och jag kvar. Men arbetsledartyrann som han är bestämde han att vi skulle dra ett rör genom skorstenen, fylla det runt omkring med cement och värmeculit, och flytta keddyn på plats igen. Så det gjorde vi. På kvällen blev det badtunna.

Nu under dagen var jag ensam eftersom pappa jobbade. Jag sysselsatte mig med att torka rent hela kakelugnen så den skulle vara skinande blank när pappa kom hem. Sedan bar jag in ved och dammsög i hela köket. Pytt i panna till lunch. Sedan åkte jag in till Falun och satte mig på ett fik och karvsnittade lite. Jag vet inte om man får ha kniv på stan, men det råkade jag i alla fall ha. När tidenv ar inne tog jag bussen till Borlänge och därifrån tåg med Emelie (som kom från Uppsala) tillbaka hit.



Camilla i hängmattan.



Mamma i baljan.



Mormor fyllde år igår så då gjorde jag den här till henne. Hon fick en optimal smörkniv också.



Pappa dansar och ler med nyfogad kakelugn.


Kommentarer
Postat av: Camilla

fint!

2011-10-07 @ 06:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0