11 oktober

I morse var det otroligt vackert ner över Insjön. Vi bor ju uppe på ett berg och från oss kan man precis se kullarna på andra sidan, och Insjön nedanför oss, mellan träden. Det kommer bli ännu tydligare när alla löv är borta. Nere i dalen låg i alla fall ett tjockt täcke med dimma. Detta fick jag njuta av på min morgonliga promenad förbi kalhygget uppe på kullen. Frost har det varit nu också ett par nätter i rad. Härligt.

Vi har börjat med karvsnitten (skureut!) och det är minst sagt koncentrationskrävande. När man tittar upp från träbiten känns det precis som när man suttit och skrivit prov i flera timmar och nästan blivit närsynt. Det är svårt att hitta fokus på flera sekunder. Väldigt speciell känsla.



Utsikten från kalhygget.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag fattar inte om det du nu har börjat med är samma som det du gjorde till mormor? Eller är det nån helt annan teknik?



Jag har det i alla fall ganska fint från mitt jobbfönster med utsikt över Globen och köerna på Skanstullsbron...

2011-10-12 @ 09:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0