23 januari

Måndag tredje veckan efter lovet. Vi har fortfarande Jögge i två veckor till och nu jobbar vi på pallstolar. Det vill säga, en pall med ett litet ryggstöd. Det är varken en pall, eller en stol, utan en pallstol. Jag fick en idé ganska snabbt att jobba med en basad eller krokvuxen grankvist som ryggstöd och jag har ägnat dagen åt att skissa på den och börjat bygga en modell. Det är roligt att få göra något som det är så tydligt hur man använder det, och att jag (förhoppningsvis) faktiskt kommer att använda den.

Det är ganska kallt här uppe, och det är tjock frost på alla träd och hus. Fantastiskt vackert. Jag, Lina och Emelie åkte skidor igår. Hela 8km. Jag och Lina har bestämt att vi ska åka minst den sträckan (det är så långt elljusspåret är) onsdagar och söndagar.
Skisser på sitsen. Jag hittade en liten böjd granpinne i mitt skåp som jag använder till min modell.



Här är Tomten (han heter egentligen Johan, men kallas Tomten) och vår ljusbärare vi byggde förra veckan. Den sitter på väggen men är nedtagbar så man kan bära den med sig. Ljusholken snurrar runt när man väder ner träplattan, så att ljuset alltid är i lodrätt läge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0