8 september

Framför brasan med pyssel och gitarrspel till Fredriks sångröst. Dagen har varit lång men fantastiskt rolig. Vi har stängt en gärsgård och det har varit ett himla sjå. Vi var nio personer som jobbade ihop, och tack vare det gick det relativt fort. Det lär nog ta två tre dagar när jag ska göra det med pappa på Strömstugan.

Vi har nu varit fyra dagar uppe på Ralfs fäbod och jobbat. Vi har haft både sol och regn, en dag öste det faktiskt ner precis hela dagen. Förutom gärsgården har vi lagt ett part-tak, gjort björnmossemattor, mossvippor, kvastar och vidjor. Vi har hunnit med mycket mer än jag trodde att vi skulle göra. Och framför allt är det roligt att få lära sig sådana gamla tekniker som så gott som försvunnit idag.

Det är otroligt trevliga människor här. Alla är helt olika, men hör ändå ihop på något sätt. Det finns många som är så otroligt skarpa och kan så mycket om i princip allt, så finns det sådana och bara är med och fyller ut stämningen. Igår badade vi bastu, och rätt som det var började de sjunga på Dunderklumpen mitt i värmen. Då måste det alltså vara så att det är bra människor. Har man sett Dunderklumpen så många gånger att man kan den, då är man en bra människa.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jörgen och jag kan inte Dunderklumpen!

2011-09-12 @ 19:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0