29 september

Jag var ute och sprang i morse! Det blir nog max en gång till, för det var ganska märkt när jag vaknade. Men det har varit riktigt vart idag. Vi satt ute på trappen och åt (under utestädningen i måndags tog vi bort alla utemöbler) och det var näst intill sommarvärme. Fantastiskt.

Jag har inte kunnat göra så mycket på min drake idag eftersom den måste torka. Jag har gnuggat in den i potatis och lagt den i spånlåren i maskinrummet (den fick precis plats!). När den är torr ska jag göra lite karvsnitt och andra mönster på den (vi lärde oss ett par idag av Anja) och sedan måla. Den ska nog bli blå.

Ikväll hade vi kör, den har flyttats från måndagar. Vi lärde oss en ny sång, en jättefin version av Staffan stalledräng. Nästa vecka tar vi en annan version. Det gäller att ha god framförhållning om vi ska få till ett luciatåg!

Himlen är stjärnklar inatt och man kan se Vintergatan. Fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0