27 januari

Såhär långt har jag hunnit med min pallstol: halvt färdigskuren sits med hål borrade för benen, fyra utsågade ben ur de undervuxna granarna vi tog i höstas, en jäkla massa tänkande hit och dit, två turer i den frostträckta skogen i jakt på krokvuxen gran, och tillslut en basad liten gran som nu ligger på tork för att bli ryggstöd.

I helgen ska vi åka till Mora och dansa medeltidsdans, ha workshops (vi ska bland annat göra knappar och slynga band) och äta god mat. Det ska bli supertrevligt.



Överst är jag och Emelie som använder en oxhyvel. Sedan ser ni mig borra det första hålet i min sits med en navare, Jögge till höger som kollar att vinklarna stämmer. Längst ner en bild på Beth och mig i ögonblicket vi böjer granpinnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0